Dagens bevingade ord

28 februari, 2012

Jag kom just att tänka på en rolig liten episod, från övningskörningstiden. Jag tror att jag hade världens roligaste och fyndigaste trafiklärare! En klar och fin våreftermiddag när vi satt där i bilen (jag tror att det var delmoment landsvägskörning som stod på schemat) så såg jag i ögonvrån hur han såg sådär pillemarisk ut, han drog ett snett leende och sade sedan:

”Alltså, det är ju fan inte svårt att bli en smula poetisk när man på morron tar bilen och kör till jobbet när solen går upp, för att sen köra hem igen i solnedgången…”

Bara apropå ingenting.
Härliga, inspirerande människa!

Tack HK för att du fick mig att älska allt som har med bilkörning att göra!

Kommentera

