Oduglig

18 mars, 2012

Känner mig i allmänt ofas med mig själv, och detta garanterat mest pga av min immobilitet. Längtar tillbaka till jobbet, till träningen och till rutinerna… Även om jag förstår att detta är nyttigt för mig och min rastlösa själ då jag har blivit tvungen att stanna upp, av fysiska skäl. Många reaktioner jag har fått har gått i stilen ”men fan vad skönt att ha semester i fem veckor!” Nja, inte riktigt som jag ser det…

Jag har tidigare skrivit att jag inte tror på något förutbestämt öde, någon utstakad väg – jag tror inte på att saker och ting händer av en mening eller anledning. Men med facit i hand så har jag börjat undra… Strax innan Tjejmilen 2010 drog jag på mig en stressfraktur och en överträning som höll i i över ett halvår, dagen innan Tjejmilen 2011 blev jag påkörd av en bil. Dagen efter jag anmälde mig till Strängnäsvarvet (cykellopp runt Strängnäs i april) hamnade jag med foten i gips. Är det någon som försöker säga mig något?? o_O Vad blir nästa fall? Rullstol?

Nåväl. Ska väl inte rota så mycket i det där antar jag. Det som händer, händer.

Nu ska min gipsade fot, kryckorna och jag ta oss en långsam promenad ner till Mälaren. Hoppas du, oh läsare har haft ett skönt veckoslut och att söndagen ger dig energi och vila inför stundande arbetsvecka!

2 Responses to “Oduglig”

  1. Hetsarn Says:

    Oduglig är ett mycket dåligt ordval. Du duger!.En skada måste få ta tid, och både kropp och själ behöver återhämta sig för att komma tillbaka. Såvida det är det man vill. För en del blir det en dörröppnare till andra världar. Att lyssna på sig själv är långt mycket viktigare än att kunna producera åt någon annan. Vare sig det rör sig om en ond handled, magsår eller en trasig själ. I vilket fall som helst så duger man!

  2. Myran Says:

    Jag kallar det bara allmänt tur i otur… då mår man lite bättre iaf 😛
    Och ALLA vi som känner och tycker om dig tycker att du är något bättre än ordet ”duga”!!

    Pussar från en som tycker om dig jättemycket!! ❤


Kommentera

