Landsvägen kallar mitt namn

3 april, 2012

I övermorgon blir jag av med gipset! Yahahahaaaay!! Fyra veckors invaliditet, bye bye, long gone! Fast, jag måste erkänna att det har varit fyra lärorika veckor. Jag har verkligen fått tid till reflektion över stort och smått, mer eller mindre viktigt i mitt liv, just nu. Dessutom har jag fått en himla massa gjort som jag inte har haft tid med innan, så jag har inte bara setat rätt upponer och funderat över meningen med livet, även om det har varit ett visst inslag i min tråkighet. Näh, jag är rätt nöjd över de förflutna veckorna, inte minst emotionellt. På den produktiva, kreativa sidan så, yes very productive indeed. Lärt mig teckna med kol, den evige blyertstecknaren har tagit sig an färgkonsten (still working on it), en himla massa dikter (av varierande kvalité), nya som gamla, har fått sett dagens ljus, ett antal noveller har redigerats och snyggats till… Yeah.

Igår var jag ner i källarn i ett ärende till förrådet och såg mina kära ögonstenar till hojar stå där, skitiga och dammiga efter höstens alla äventyr. Ännu en sak jag inte har haft tid med – cykeltvätt -, så det blev rengöring och funktionsbesiktning av dem båda. Så nu är de redo för alla stundande äventyr som kan komma i min väg! Jag börjar med en tävling, Strängnäsvarvet den 22a april. Ser fram mot! Även om jag inte har haft möjlighet till officiell landsvägspremiär än och min kondition inte är i tipptopp så, äääääh what the hell, bära eller brista, om jag så ska hasa mig runt på ren vilja, om jag så ska komma sist (been there, done that). Måste bara byta ut ena bromsoket fram på ena hojen, den som jag ska tävla med.. note to self. Oh well.

Åh vad jag längtar efter cykla, springa, promenera, bara röra mig obehindrat utan att ha ett gipsat jävla fängelse på min fot! Hybris, håll dig borta från mig, har inte tid med dig!

2 Responses to “Landsvägen kallar mitt namn”

  1. Tess Says:

    Så skönt för dig att du blir väck det! Tufft av dig att haka på en tävling så snabbt! Hejar på dig! Precis! Se till att ta dig runt hel 🙂

  2. Det var en gång ett gips...... Says:

    Det var en gång ett gips som satt runt Annas fot
    det fanns inget att göra åt det fanns ingen bot
    Anna skulle ha detta hårda plåster under flera veckor
    varken kunde hon gå, cykla eller springa några sträckor

    Tillslut fanns ingenting att se, ingenting att göra
    inga bilder att måla eller musik att låna sitt öra
    Och alla sa ”men passa på att njuta av all tiden vettja!
    strunta i att göra nånting alls av ren lättja!”

    Men Anna hon var just så van att vara vild och fri
    så blev hennes hem ett fängelse hon fastnade i
    och Anna hon blev trött och en aning depressiv
    fick sedan helt idétorka och blev hyperaktiv

    Men så en dag kom doktorn med en såg uti sin hand
    och befriade stackars Anna från bojor och från band
    Anna fick ett lyckorus och skuttade ut helt glatt
    för allt för länge har Anna varit halvt funktionsnedsatt

    och längtat ut till våren som stod full i värme och i glans
    nu hon springer ut till den värld hon så länge visste fanns
    utom räckhåll bakom väggar, fönster och gardin
    hitta inspiration och skaparlust som långsamt gått i sin

    men undrar så vem som ställt saker på detta vis
    möblerat om i hennes liv och startat denna kris
    ”vem är du som sätter mig i detta gipsiga fängele?
    Tycker du om att plåga mig? Djävla Mengele?!”

    Skriker Anna halvt för bannat för nu när hon får det hon vill
    så bestämmer sig den där vintern för att ta en runda till…..
    …men trots det är hon så glad och brister ut i skratt
    för foten den är hel och gipset det har dratt……


Kommentera

