Tänk om jag vore ett hus

26 maj, 2012

Pratade med en kollega om hus idag, om hennes dotter som bor med sin sambo i ett hus som är byggt i början av 80-talet. Och då slogs jag av tanken: ”tänk om jag vore ett hus!”

Tänk vad mycket som kan hända i ett hus under 30 år, vad de väggarna fått höra och vad som hänt innanför fasaden. Ljudet av barnfötter, nära och kära som kommit och gått, dörrar som öppnats och slagits igen, historier som skapats och berättats om och om igen. Hur väder och vind och årstider har drabbat huset, och hur landskapet förändrats i omgivningen, i takt med utvecklingen. För i det stora hela – vad är 30 år?

Allting förändras, och vi med tiden. Vad för typ av hus är du?

3 Responses to “Tänk om jag vore ett hus”

  1. Marina Says:

    Jag är såld! Helt övertygad om att jag vill vara ett hus i mitt nästa liv! Fika!

  2. Tommy Schlegel Says:

    Tänker man sig 30 år i framtiden, så känns det ganska fjärran, då är jag ju 97 år, eller så sitter man på någon molntapp och viftar med bena, men faktum är att om jag ser trettio år tillbaks i tiden – så har tiden fullkomligt rusat i väg.


Kommentera

