Frihet

31 maj, 2012

Det har alltid varit så att det är på min cykel, ute på vägarna som jag fört de flesta diskussioner med mig själv. Alla bra vägval har jag gjort ute i det fria, de flesta idéer till bland annat noveller och dikter har föds under bar himmel. Jag har varit arg, ledsen, förödmjukad, missförstådd när jag har gett mig ut, för att komma hem med ett något mer lättat sinne. Många känslor liksom bara rinner av en utefter vägarna.

Så medan jag räknade milen mellan Strängnäs och Mariefred hann jag fundera på det mesta mellan himmel och helvete, och kom fram till att jag är tillfreds egentligen med det mesta. Det är klart att det finns saker jag stör mig på och önskar ogjorda, men som jag samtidigt insåg att inte kan göra något åt. Varför låta gårdagen irritera dagen, när ingen kommer levande ur livet?

Var hittar du din frihet? Var laddar du dina batterier?

Image

 

One Response to “Frihet”

  1. Birgitta Says:

    Jag laddar mina batterier genom att lyssna på musik. Ibland känner jag hur jag måste fylla på mitt ”mentala” musikförråd (var jag har förrådet vet jag dock inte) och då är det bara att sitta och lyssna och kanske pyssla med något vid datorn.
    Sen är en golfrunda ett ypperligt bra sätt att rensa huvudet på. 🙂


Kommentera

