Kärleksmusik

7 juni, 2012

Anteckningar medan han sov, Valborgsmässoafton

”kl 05.13
Som vårregnet faller ner och ger liv åt vintertrött mark
Föll du ner från min gråa himmel och
Målade min värld i färger
Det vackraste av allt
Att få förlora sig i en annan människa
Att våga visa sig sårbar
Att få sova bredvid dig, dela dina andetag och lyssna till din puls

Du gav min svartvita värld nyanser av grått,
Nyanser som klarnade och blev färger
Du lärde mig kärlekens rytmer, att våga lita på och anförtro, våga öppna och lyssna
När dina andetag blir mina
När din puls blir min
När ljudet av kolliderande kroppar blir
Kärleksmusik
När dina safter mixas med mina”

Jag älskar dig Janne

Kommentera

