Romantico

7 juli, 2012

Det finns en låt som ligger mig riktigt varmt om hjärtat, eller – jag har många varma favoriter, men just denna betyder lite extra. Och då jag har inte har något speciellt för mig en lördagkväll som denna roade jag mig med att översätta den från originalspråket engelskan till svenskan. Och jag tog mig lite friheter också, att tolka den lite på mitt sätt. Inga större ändringar, men… ändå.

Zåå, då lyder min fråga: kan du lista ut vilken låt det är och vem som skrev den? Det finns många covers på den här låten… Here it is:

 

Så då var det lördag kväll

Du är uppklädd, i en skugga av blått

Jag har kastat några förstulna blickar åt ditt håll

Kanske har du sneglat åt mig med

Så någon flydde

Lämnade någons hjärta krossat och förstört

Om det är kärlek du letar efter

Min kära, jag står kvar

 

En del flickor vill ha stilige Dan

En del snygge Joe

Och det är några flickor som gillar smörige Romeo

Omkring här, min kära

Har jag lärt att du kan få det du tar

Så om du är tuff nog för kärlek

Min kära, jag står kvar

 

Vägen ter sig mörk

Och den är en tunn tunn linje

Men jag vill att du ska veta att jag går den för dig när som helst

Dina andra pojkvänner

De kanske inte klarade prövningen

Om du är tuff och redo nog för kärlek

Min kära, jag står kvar

 

Det är ingen hemlighet

Att jag har varit med ett par gånger

Fast jag vet ju inte, du kanske också har varit med förr

Det finns en annan dans

Allt du behöver göra är att tacka ja

Min kära, jag står kvar

Om du är tuff nog för kärleken

Älskling, då jag står kvar

3 Responses to “Romantico”

  1. Hetsarn Says:

    haha fonushångel ❤

  2. Tess Says:

    Thougher Than the Rest – the Boss ❤ (hoppas ja stava rätt)


  3. Rätt till er båda! 🙂


Kommentera

